На допомогу батькам



40 принципів виховання від Марії Монтессорі


Ім’я Марії Монтессорі знають всі батьки. Це людина, яка допомогла тисячам дітей вирости розумними і впевненими в собі. Тім Селдін – послідовник її звітів, який 40 років викладав в школі Монтессорі, написав чудову книгу «Енциклопедія Монтессорі».
Ця книга допоможе виростити щасливу, розумну і впевнену в собі дитину і розібратися з усіма батьківськими питаннями. Представляємо вам 40 принципів розвитку і виховання дитини від Марії Монтессорі і Тіма Селдіна.
1. Не кожен учитель стає батьком, але кожен батько повинен бути вчителем.

2. Не направляйте своїх дітей, а йдіть за ними. Діти можуть багато нам «розповісти» про свої потреби та інтереси, якщо ми знайдемо час звернути на них увагу.

3. Старе прислів’я говорить, що діти вчаться у життя.

4. Не соромте дитину за її поведінку, інакше вона навчиться одному: зриватися на людях.

5. У перші роки життя прослуховування музики важливо для дитини і стає стимулом до розвитку. Розмовляйте і співайте йому з народження. Пісеньки та колискові стають вкоріненими спогадами раннього дитинства. Звуки і ритм музики, що грає в кімнаті малюка, формують основу музичної освіти.
6. Діти, до яких відносяться з повагою і підтримкою, більш емоційно стійкі, ніж ті, яких постійно від всього захищають.
7. Малюки мріють бути частиною дорослого світу. Праця подобається їм так само, як гра, якщо їм дозволяють цим займатися.
8. Малюки з самого раннього віку хочуть виконувати багато чого самостійно. Допомагаючи дитині навчитися робити щось самій, ви даєте їй впевненість у своїх силах.
9. Якщо навчити дитину тому, що у кожної речі є своє місце, куди її потрібно повертати після використання, вона швидко прийме це і у неї сформується почуття порядку.
10. Якщо дитина зламала іграшку, не викидайте її, спробуйте полагодити її і перетворите процес у захоплюючу гру.
11. Учіть дитину акуратно поводитися зі своїми іграшками і речами. Не сваріть малюка, якщо він щось зламав, краще покажіть йому, як правильно використовувати ту чи іншу іграшку.
12. Дозвольте малюкові щось зламати або розбити. Це досвід, який допоможе йому в майбутньому навчитися правильно користуватися речами.

13. Помилки – хороший спосіб показати, як виконувати ту чи іншу дію правильно і вирішувати виниклі проблеми. Дозволяйте дітям помилятися, так вони вчаться.
14. Уміння піклуватися про себе – від миття рук до чищення зубів – допоможе дитині відчути впевненість в своїх силах.
15. Діти не знають, як справлятися з усім, що роблять дорослі, і часто здається, що простіше все зробити самому. Але якщо створити правильну обстановку і терпляче вчити дитину крок за кроком, ви навчите його новим навичкам і сформуєте ставлення до праці.


16. Малюки не реагують на дисципліну, правила і покарання, але вони дуже добре реагують на прояв безумовної любові. Поки що вони не розрізняють, що правильно, а що ні. Вони живуть сьогоденням і якщо чогось хочуть, то «прямо зараз».

17. Звичайно, діти багато в чому відрізняються від дорослих, але кожен з них – маленька особистість, яка з нами поруч і запам’ятовує на глибинному рівні всі картинки, звуки, запахи і дотики. Коли ми це розуміємо, то більш усвідомлено підходимо до того, яке враження справляють на дитину наші дії і слова.

18. Перші кілька годин після народження – сензитивний період, в який у немовляти формується особливо близький зв’язок з батьками.

19. Дітям подобається, коли дорослі ніжно воркують з ними, співають, розмовляють. Це привертає їхню увагу. Кращий спосіб заспокоїти немовля – розповідати йому вірші, співати колискові або читати вголос, ніжно заколисуючи його.
20. Навіть у перші роки життя маленькі діти повинні відчувати свою приналежність до рідного дому. Дитячі меблі допоможуть дитині відчувати себе комфортно в світі, де все розраховано на дорослих.

21. У маленьких дітей є сильна потреба і любов до порядку навколо. Постарайтеся організувати простір в кімнатах, де дитина проводить найбільше часу, так, щоб йому було просто підтримувати там чистоту. Це може дивним чином вплинути на розвиток його особистості.

22. Пам’ятайте, що дитина – маленька людина! Він може злякатися, занудьгувати або відчути себе самотньо. Або йому присниться страшний сон. Уважно спостерігайте за дитиною, слухайте її. І тоді ви незабаром зможете безпомилково визначати, що вона намагається вам сказати.

23. У атмосфері любові і поваги у малюка швидко розвивається здатність розуміти ваші слова, і він починає свідомо на них реагувати. Він копіює дії дорослих, коли ті показують приклад ввічливої поведінки, і починає взаємодіяти з ними.

24. Всі батьки – моральні вчителі. Наша мета – показати дитині моральні цінності і навчити жити відповідно до них. Тоді у малюка розвинеться самоповага. Надалі йому легше буде вибудовувати міцні дружні стосунки. Він буде легкий і приємний в спілкуванні.
25. Краще підказати дитині, як вчинити правильно, ніж чекати, поки він зробить помилку, а потім лаяти його.

26. Дитина з самого раннього років повинна відчувати, що вона може бути собою. Якщо вона вирішить, що не відповідає очікуванням батьків і ті в ній розчаровані, вона буде відчувати себе нещасною.

27. Коли у малюка істерика, батькам складно контролювати себе. Але пам’ятайте: ви мудріші і старші, а значить повинні поводити себе як дорослі.

28. Багато батьків впевнені, що «дисципліна» означає «покарання». Насправді це означає «навчання».

29. Будь-яка дитина перевіряє строгість правил. Це частина процесу дорослішання. Найчастіше так вона висловлює почуття, які не розуміє, і по реакції дорослого вчиться справлятися зі своїми емоціями.
30. Постарайтеся ніколи не задавати дитині риторичних запитань на кшталт: «Скільки разів мені треба це повторювати?» Відповідь проста: «Я не знаю, тату, скільки разів тобі треба це повторювати!» Ставлячи дурні питання, ви почуєте дурні відповіді.

32. Грайте з малюком в ігри, які вчать добрим манерам, і тоді він стане ввічливим і вихованим.

31. Пусту впертість можна звести до мінімуму, якщо дати дитині розумну ступінь незалежності і відповідальності, щоб вона відчула себе дорослою і важливою.
33. Малюк сприймає світ з висоти свого зросту. Намагайтеся дивитися на світ його очима, і ви навчитеся дивуватися всьому на світі.

34. У світі малюка час йде повільніше. Підлаштуйтеся під його ритм, зупиняйтеся і разом вивчайте те, що його зацікавила, будь то мураха або незвичайна квітка. Будьте терплячі.

35. Малюкам цікавіше пізнавати світ, коли вони самі щось роблять, а не коли їм розповідають про це.

36. Ніяка книга про природу з красивими картинками і цікавими фактами не замінить радості від вивчення живої природи.

37. Батьки можуть допомогти своїм дітям навчитися жити в мирі та гармонії з усіма людьми. Для цього потрібно познайомити дитину з різними країнами і прищепити йому інтерес до різних культур в тому віці, коли у нього ще немає страху і забобонів.

38. Ваш будинок – ідеальне місце для наукових експериментів, які допомагають дитині зрозуміти, як влаштований світ.

39. Перші шість років життя – найважливіші для навчання дитини.
40. Існує пряма залежність між відчуттям власної значущості у дитини і його здатністю вчитися і опановувати нові навички та інформацію.


Мотивація - це важливо!

«Моїй дочці з народження дозволено все, що не несе прямої загрози її життю та здоров'ю. Наприклад, чіпси не можна, пити воду з холодильника можна, бігати на дорогу не можна, ходити без шапки можна.
Далі все просто.
- Мамо, чому не можна пальчик у вогонь?
- Чому не можна, можеш спробувати
- Ай, боляче. Не хочу більше
- Мамо, я не хочу шапку
- Будь ласка
- Мені холодно!
- Шапка у мене в сумці, йди і візьми
- Як думаєш, сьогодні на вулиці я замерзну, шапку брати?
- На всякий випадок бери, буде жарко знімеш
- Я хочу жити в Дубай, коли виросту
- Будь ласка, для цього потрібно отримати добру освіту і знати англійську
- Мамо, можна я не піду в школу?
- Можна, але Дубай ...
- Зрозуміла, знайди мені репетитора з англійської, мені мало шкільних уроків ...
- Я не хочу на тренування...
- Можеш не йти, але ти дорослішаєш, у тебе починаються гормональні зміни і є ризик поправитися, зайва вага -  це не смертельно, але важко для організму.
- Тітка Аня тренується, і навіть після двох діток не поправилась, відведеш мене на тренування?»
Мотивуйте дітей, не обманюйте їх, не принижуйте, нехай вони вас люблять, а не бояться!


25 способів дізнатися, як справи в школі, 

не питаючи у дитини: «Ну, як справи в школі?»

Якщо ви запитаєте у дитини: «Ну, як справи в школі?», то швидше за все отримаєте відповідь: «Нормально».
А якщо ви дійсно хочете дізнатися, як пройшов її день, то допоможіть своїй дитині: поставте таке питання, на яке можна буде відповісти докладно.
1. Що найкраще з того, що було сьогодні в школі? Що найгірше з того, що сталося з тобою сьогодні в школі?
2. Розкажи мені що-небудь смішне. З чого ти сьогодні сміявся?
3. З ким би ти хотів сидіти в класі? А з ким би не хотів ? Чому?
4. Розкажи мені про найкраще місце в школі.
5. Яке найдивніше (найбільш дивне) слово ти почув сьогодні?
6. Якби ми запросили сьогодні твого вчителя до нас у гості, що б він мені розповів про тебе, як думаєш?
7. Кому ти сьогодні допоміг?
8. Може, хтось тобі сьогодні допоміг?
9. Розкажи мені, що нового ти дізнався сьогодні?
10. Чи був момент, коли ти відчував себе найщасливішим(-ою) сьогодні?
11. Чи було тобі сьогодні дуже нудно?
12. Якби інопланетяни прилетіли в ваш клас, щоб забрати когось з учнів, кого б ти хотів, щоб вони забрали?
13. З ким би ти хотів погратися на перерві з тих, з ким ще ніколи не грався?
14. Розкажи мені про щось хороше, що сталося з тобою сьогодні.
15. Яке слово вчитель найчастіше сьогодні повторював?
16. Про що б ти ще більше хотів дізнатися в школі?
17. Чого б тобі хотілося менше робити в школі?
18. З ким би ти хотів погратися на перерві з тих, з ким ще ніколи не грався?
19. Де ти граєшся на перервах найчастіше?
20. Хто найсмішніший учень у вашому класі? Чому він такий смішний?
21. Тобі сподобався сьогоднішній обід? Що найбільше сподобалося?
22. Якби завтра ти став учителем, що б ти зробив?
23. Як ти думаєш, може, комусь з вашого класу краще піти зі школи?
24. Якби ти міг помінятися з кимось в класі місцями, хто б це був? Чому?
25. Розкажи мені про три різні випадки, коли ти використовував олівець сьогодні в школі.


Що треба робити батькам з дітьми, 
щоб дитинство було щасливим?


1. Пускати сонячні зайчики.

2. Спостерігати як проростає насіння.

3. Разом з‘їхати з високої крижаної гори.
4. Принести з морозу і поставити у воду гілку
5. Вирізати щелепи з апельсинових кірок.
6. Дивитися на зірки.
7. Заштриховувати монетки, заховані під папером.
8. Трясти олівець, щоб здавалося, що він став гнучким.
9. Дірявити крижинки під струменем води.
10. Приготувати палений цукор у ложці.
11. Вирізати гірлянди паперових чоловічків
12. Показувати театр тіней.
13. Пускати млинці на воді.
14. Малювати мультфільм на полях зошита.
15. Влаштувати житло в коробці від холодильника.
16. Плести віночки з кульбабок.
17. Робити виверження вулкана з лимонної кислоти і соди.
18. Показати фокус з наелектризованими паперовими фігурками.
19. Писати під копірку.
20. Зробити бризгалки з пляшок і влаштувати бій.
21. Слухати спів птахів.
22. Пускати сірники за течією, рити канали і робити загати.
23. Побудувати шалаш.
24. Трясти гілку дерева, коли дитина стоїть під нею і влаштовувати листопад (снігопад, дощик). 25. Спостерігати схід та захід.
26. Милуватися місячної доріжкою.
27. Дивитися на хмари і придумувати, на що вони схожі.
28. Зробити флюгер і пастку для вітру.
29. Світити в темряві ліхтариком.
30. Робити восьминогів з кульбаб і лялечок з шипшини.
31. Сходити на риболовлю.
32. Залишати відбитки тіла на снігу.
33. Годувати птахів.
34. Робити "секретик".
35. Будувати будинок з меблів.
36. Сидіти біля багаття. Смажити хліб на прутику.
37. Запускати повітряного змія.
38. Крутити дитину за руки.
39. Побудувати замок з піску. Закопуватися в пісок. Вирити глибокий колодязь, щоб дістати до води.
 40. Сидіти в темряві, при свічках.
Похожее изображение
 41. Робити чортиків з намиленого волосся.
 42. Дути в порожню пляшку.
 43. Повторювати одне слово багато разів, щоб воно перетворилося в інше.
 44. Видавати переможний крик каманчі.
 45. Дивуватися своєї гігантської тіні і грати з тінями в лови.
 46. Стрибнути в центр калюжі.
  47. Робити записи молоком.
 48. Влаштувати бурю в склянці води.
 49. Закопати скарб в тарілці з кашею.
 50. Пояснюватися знаками.
 51. Зробити носики з крилаток клена, ордени з будяків, сережки з черешень.
 52. Дути на пушинку
 53. Залишити травинку в мурашнику і потім спробувати мурашину кислоту.
 54. Їсти заячу капусту, смоктати смолу, злизувати березовий сік і кленовий сироп, жувати травинки.
 55. Вичавлювати формочками печиво.
 56. Нанизувати ягоди на травинку
 57. Грати в циклопів.
 58. Співати хором.
 59. Полагодити улюблену іграшку.
 60. Пускати мильні бульбашки.
 61. Наряджати ялинку.
 62. Свистіти через стручок акації
 63. Змайструвати ляльковий будиночок.
 64. Залізти на дерево.
 65. Грати в привидів.
 66. Придумувати маскарадні костюми і вбиратися у них.
 67. Говорити про мрії.
 68. Стукати в саморобний барабан.
 69. Випустити в небо повітряну кулю.
 70. Організувати дитяче свято.
 71. Дивитися на світ через кольорові скельця.
 72. Малювати на запітнілому склі.
 73. Стрибати в купи осіннього листя.
 74. Почати обід з десерту.
 75. Одягти на дитину свій одяг.


Немає коментарів:

Дописати коментар